· 

Waarom vertellen

Ja waarom gooi ik alles op het internet of op mijn Instagram account? Waarom doe ik dit want ik vind het doodeng om me zo in het daglicht te zetten. Doodeng dat mensen over me oordelen of veroordelen. Waarom doe ik het dan toch. Er is dat stemmetje in mij die zegt ‘je moet het delen” een onverklaarbare drang. Een zucht naar erkenning van narcistisch misbruik. Dat het niet zomaar een vervelende relatie is met een narcist. Niet een relatie die je zo maar verbreekt. Ik doe het omdat ik wil delen en helpen genezen voor diegene nog in de slachtofferfase zitten van narcistisch misbruik of er net uitkomen.Omdat het pijn blijft doen dat sommigen nog blind zijn in het land van de narcist. Om die ene vrouw of man wakker te schudden dat ze er uit kunnen stappen. En nee niet hoppa maar met veel geduld en liefde voor jezelf. Jezelf weer terug gaan vinden en voelen dat je een lichaam en een eigen denktank hebt. Iets wat voor mensen om me heen heel normaal was. Mensen die riepen dat accepteer je toch niet.Waarom ga je nog naar hem toe? Ow was het maar zo makkelijk. Maar ik begrijp je als het even niet lukt. Als je twijfelt . Als je hart huilt. Ik voel je als je denkt dat je helemaal alleen bent. Ik weet wat het is als de leugens die hij jou vertelt anders zijn dan de waarheid. Ik weet het. En daarom blijf ik vertellen en geef ik mezelf bloot om ook jou te kunnen helpen. Al is het maar dat een vonkje jouw hart bereikt en dat je op een dag besluit en voelt : dit is mijn grens.  Hier stopt het misbruik. Hier komt het respect voor jou als persoon naar boven. Het zelfrespect dat diep verborgen lag in jou maar altijd op de achtergrond ergens aanwezig was. Je weet wel dat knagende stemmetje. Dat weer meteen weg is als je weer wat kruimeltjes liefde krijgt. Ik blijf vertellen zodat jij ook gaat leren van jezelf te houden omdat je dat verdient. Omdat je het waard bent om gezien en gehoord te worden. Geen bullshit maar de waarheid. Jij bent liefde. En ik hoop dat jij ook op een dag je verhaal kunt vertellen als je weet waarover ik nu schrijf. Dit is een verhaal over echte pijn. Pijn van een trauma waar nog veel te weinig aandacht voor is.  Narcisme. Geestelijk misbruik in de hoogste gradatie. Het is een machtsspel over jou als persoon. Jouw leven. Jouw gezin. Jouw brein. Het disrespect voor iedereen om je heen. Niemand die deugt alleen The Narc Himself. En dan de stille narc die je inpakt door steeds op jouw emoties in te spelen of zijn emoties in te zetten om jou te krijgen waar hij wil. Ja jij als je dit leest. Je weet en ik wens je de kracht toe om hulp te gaan zoeken en je te bevrijden uit deze manipulatieve relatie. Daarom vertel ik en blijf ik vertellen. Verspreid de vonk omdat ik hoop dat hij ook jou bereikt…. I reach out to you 

Reach out….
Reach out….

Reactie schrijven

Commentaren: 0