Dromen

Dromen
Weet jij wat je droom is? Of wat je droom was? En nu bedoel ik niet de droom die je hebt als je slaapt maar de droom die je naleeft omdat het iets is wat je diep in je hart verlangt. Een droom die je opzij hebt gezet. Geparkeerd. Maar voor wat of liever voor wie. Want vaak zetten we een droom opzij omdat we onszelf wegcijferen voor een ander. Waarom vinden we het belangrijker dat je geliefde zijn droom wel mag najagen en dat jij jouw dromen daarvoor opgeeft? Ik ben geen deskundige dus ga daar ook geen uitspraak over doen maar ik weet uit eigen ervaring wel dat ik het deed omdat ik mezelf niks waard vond. Zo voelde ik dat niet letterlijk hoor. Ik stond er niet eens bij stil. Ik deed dit gewoon omdat….Ja zelfs bij dit omdat stond ik niet stil om de reden dat ik me niet bewust was van hetgeen ik onderging als slachtoffer van narcisme. Was ik slachtoffer van narcisme ??? zelfs daar was ik me niet van bewust. Ik wist wel dat ik altijd verdrietig was als ik bij mijn vader was. Ik voelde me leeg na een bezoek aan hem. Ik voelde me klein en waardeloos. Wat ik ook deed. Hoe ik ook pleasde. Ik was nooit goed genoeg. Voldeed nooit aan zijn perfecte waarheden. Mijn man en kinderen waren nooit goed genoeg. Mijn familie en vrienden deugde niet. Wat zag ik niet. Waarom liet ik de pijn steeds gebeuren. Keer op keer. Een pijn die ik vanuit mijn jeugd was gaan accepteren. Ik wist niet beter. Totdat ik bij een psycholoog terecht kwam vanwege chronische rugpijn. Hier kwam alle pijn naar boven. Hier werden mijn ogen geopend. Zij hielpen mij mezelf terugvinden. Mijn dromen weer te voelen. Mijn dromen weer waar te maken. 
Wordt bewust als jij je dromen hebt opgegeven wat daar onderhevig aan is, want ik hoop met heel mijn hart dat ook jij weer je dromen gaat voelen en waar maken. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0